Nyheder

Nyhed: 2019 Audi A7 – Se den her!

1

Skønhed er en smagssag, men de fleste kan blive enige om at Audi A7 er en flot bil. Den nye generation af den luksuriøse coupe fra Audi er på mange måder endny pænere end sin forgænger. Den næsten 5 meter lange, men blot 1,41 høje bil, med en bredere og lavere frontgrill end Audi A8, som den nye A7 ellers deler mange ting med, får A7 til at se mere aggresiv og sporty ud end sin storebror. Som det ses på billederne er bilen en sportback, hvilket betyder, at taget kurver blødt mod bagenden af bilen, hvor det ender i en spoiler, som automatisk hæver sig ved hastigheder over 120 km/t. I bagagerummet er der 535 liters opbevaringsplads, hvilket øges til 1.390 liter, når bagsæderne lægges ned. Mens vi stadig er ved eksteriørets design, læg gerne mærke til den brede baglygte, som strækker sig over hele bilens bagende. Lygten består af 13 individuelle LED-strips. Derudover ser det også ud til, at dækslet til brændstoftanken nærmest sidder vandret, grundet de markante linjer henover baghjulene.

Sætter man sig i A7’eren følger interiøret den samme stil, som er blevet lagt af eksteriøret. Har man set den nye Audi A8, vil man hurtigt lægge mærke til at interiøret i de to biler minder utroligt meget om hinanden på mange punkter. Dog er A7 lidt mere dristigt i det, om man vil, hvor Audi A8 har et lidt mere klassisk interiørlayout. Det passer dog også meget godt til de bilernes roller, med A7 som værende den lidt udfordrende lillebror, og A8 som værende den luksuriøse og afslappede storebror. Audi lover mere plads til både knæ og hoved på bagsæderne, såvel som forsæderne. Den nye A7 kan fås med både 5 og 4 sæder.

Indlægget fortsætter under billedet.

Audi A7 Sportback

 

Når det kommer til infotainmentsystemet og anden teknologi i kabinen, er der, også her, meget til fælles med den større A8’er. Det starter med det store 12,3-tommers digitale instrumentbræt, som går under navnet Virtual Cockpit. I midterkonsollen finder man en 10,1-tommes touchskærm øverst, som fungerer som normalt infotainmentsystem. Under denne er der endnu en touchskærm i størrelsen 8,6-tommer, som primært bruges til at styre klimaet i bilen, men kan også bruges som et virtuelt tastatur, til adresse- og telefonnummerindtastning. Har man savlet over den nye A8’er, vil man hurtigt genkender disse.

Indlægget fortsætter under billedet.

Audi A7 Sportback

 

Bilen består af masser aluminium, med affjedring og styretøj designet med sportlighed for øje. Det hjælper også på bilens manøvrebarhed, og den her 5 meter lange slæde kan altså justeres til potentielt set at kunne lave en uvending på blot 1,1 meter. Noget vi også har set i den nye Audi A8, hvor det virker.

Sikkerhedsmæssigt er A7’eren udstyret med fem radarer, fem kameraer, 12 ultrasoniske sensorer og en laserscanner, som allesammen bidrager til diverse sikkerhedssystemer, som adaptiv cruise control, vognbaneassistent, mulighed for at læse trafiktavler, samt kommunikation med andre Audi’er (V2V / bil-til-bil). Derudover forventes det at autonom parkering, samt autopilot vil blive tilgængeligt senere hen.

Indlægget fortsætter under billedet.

Audi A7 Sportback

 

Har man brug for lidt ekstra legetøj, kan man blandt andet få lov at betale ekstra for massage i forsæderne, et luft-perfurmeringssystem, et Bang & Olufsen anlæg og et panoramisk soltag.

Den nye A7’er bliver i første omgang introduceret med en 3,0-liters V6 TFSI benzinmotor. Den yder angiveligt 340 hestekræfter, hvilket her svarer til 250 kW og 500 Nm. Tophastigheden bliver 250 km/t, hvoraf de første 100 km/t kan klares på 5,3 sekunder. Gearkassen bliver en 7-trins S tronic dobbeltkoblingsgearkasse, og bilen får quattro firehjulstræk, som kan aktivere baghjulstræk alt efter behov. Efter lanceringen vil andre seks- og firecylindrede diesel og benzindrevne motorer også blive tilgængelige. Alle motorer vil blive udstyret med et 48-volt lithium-ion batteri, som benyttes af et mildhybridssystem (MHEV), som kan reducere brændstofforbruget med op mod 0,7 liter pr. 100 kilometer. Ikke meget, men det er da værd at tage med. A7’erne med den førnævnte motor kommer til at kunne genkendes ved at der bag på bilen kommer til at stå 55 TFSI.

Vi glæder os til at se og forhåbentligt prøve den nye Audi A7 når den kommer til Danmark i foråret 2018.

Joachim Skovgaard

Nyhed: Jaguar Land Rover sætter priserne 100.000 kroner ned

Previous article

Test: Skoda Superb Combi Style 2.0 TDI 2017

Next article

1 Comment

  1. […] tid arbejdet ihærdigt på at opdatere sine diverse modeller. Det gælder blandt andet Audi A8, A7, A5 og nu også A6. Medmindre man er lidt af en bilnørd, vil man nok have svært ved at se den […]

Skriv et svar

Popular Posts

Login/Sign up
%d bloggers like this: