Nyheder

Nyhed: Porsche Cayenne Coupé – Se den her!

0

Forrige år kunne Porsche introducere den tredje generation Porsche Cayenne i Danmark, og nu har de netop løftet sløret for den nye Porsche Cayenne Coupé, som med en mere faldende taglinje, bliver lidt mere coupé-agtig og sportslig at se på. Derudover, byder den nye Cayenne Coupé blandt andet på en ny bagende, en adaptiv hækspoiler, enkeltsæder, fremfor en bænk, på bagsæderne, og panoramatag, som standard, eller kulfibertag som ekstraudstyr.

Den faldende taglinje gør i bund og grund Porsche Cayenne Coupé mere dynamisk og sportslig at se på, sammenlignet med den almindelige Cayenne – hvilket er Porsches primære årsag til at producere en coupé udgave. Mercedes-Benz og BMW har haft stor succes med henholdsvis GLC Coupé og X4 og X6-modellerne, og Porsche ser uden tvivl en potentiel guldgrube i at deltage i den her lidt alternative trend.

Læs mere om Porsche Cayenne Coupé under billedet.

Porsche Caynne Coupé bagfra

Den tidligere nævnte adaptive hækspoiler fungerer lidt i samme stil, med den vi har set hos den nye generation af Panemera. Spoileren, ligner normalt en almindelig tagspoiler, men ved hastigheder over 90 km/t kører den 1,35 centimeter ud, for at øge downforcen på bilens bagaksel.

Som standard bliver Porsche Cayenne Coupé udstyret med et stort panorama-glastag, der skal hjælpe til at få kabinen til at virke større og lysere. Er man ikke til tunge glastag, kan man i stedet erstatte det med et kulfibertag, som vi kender fra Porsches helt ultimative sportsvogne som Porsche 911 GT3 RS. Letvægtstaget skal købes som en del af en sportspakke, som blandt andet også indeholder 22-tommers fælge, alcantara-detaljer i kabinen, og hvis du køber en Turbo-udgave, et sportsudstødningssystem.

Læs mere om Porsche Cayenne Coupé under billedet.

Porsche Cayenne Coupé spoiler

For at undgå, at den faldende taglinje giver problemer for bagsædepassagererne, har man valgt at sænke bagsæderne med 3 centimer. Som vi nævnte tidligere, kommer Porsche Caynne Coupé som udgangspunkt med 4 enkeltsæder, fremfor den traditionelle bænk på bagsædet. Får man brug for at transportere 5 mennesker, kan man erstatte sæderne med bænken fra den almindelige Cayenne, uden ekstra omkostninger. Bagagerumsvolumen bliver 625 liter, og slår man bagsæderne ned får man 1.540 liter opbevaringsplads. (Turbo-udgaven har henholdsvis 600 liter og 1.510 liter).

En bil med sportslig udseende, skal naturligvis også have sportslige motorer. Ved lanceringen midt i juni, kommer Cayenne Coupé med en 6-cylindret 3,0-liters benzinmotor med 350 hestekræfter og 450 Nm og en 8-cylindret 4,0-liters benzinmotor med 550 hestekræfter og 770 Nm. De går fra 0-100 km/t på henholdsvis 6,0 sekunder og 3,9 sekunder. Tophastigheden er henholdsvis 243 km/t og 286 km/t, og priserne bliver 1.544.690 kroner for den lille motorvariant og 2.790.585 kroner for den store.

Cayenne Coupé (6-cylindret, 3,0-liter turbobenzin, 340 hk, 450 Nm):

Brændstofforbrug ved blandet kørsel 7,9-8,5 km/l; CO2-emissioner ved blandet kørsel 268-289 g/km

Cayenne Turbo Coupé (V8, 4,0-liter biturbobenzin, 550 hk, 770 Nm):
Brændstofforbrug ved blandet kørsel 7,1-7,4 km/l; CO2-emissioner ved blandet kørsel 309-319 g/km

Porsche Cayenne Coupé dynamisk billede

Kilde: Porsche Danmark

Joachim Skovgaard

Nyhed: Honda E Prototype vil elektrificere bykørsel

Previous article

Test: Mercedes-Benz GLA 200 Final Edition 2018

Next article

Comments

Skriv et svar

Popular Posts

Login/Sign up