Nyttig VidenSponsoreret

Sådan bruger du sociale medier til at finde din næste bil

0

Sponsoreret indhold.

Når du skal finde en bil, er der mange måder, du kan gøre det på. Det nemmeste er at kontakte en bilforhandler, men det er ikke altid den billigste løsning. I stedet kan du bruge de sociale medier, hvor der er god mulighed for at finde din næste bil.

I denne artikel får du gode råd til, hvordan du bruger de sociale medier til at finde din kommende bil.

De sociale medier kan ikke bare bruges til at poste billeder af din aftensmad. Du kan også bruge dem aktivt, når du skal finde en ny bil. Det gælder i særdeleshed for Facebook, der er fremragende til formålet. Du kan se denne liste over sociale medier, hvis du planlægger at bruge andre medier end Facebook til at finde din kommende bil. Der findes f.eks. også LinkedIn og Instagram, der kan bruges til formålet, hvis du er lidt kreativ.

Når du bruger Facebook til at finde din kommende bil, har du mulighed for at filtrere din søgning, så du udelukkende bliver eksponeret for de opslag, der rent faktisk er relevante for netop den bil, du søger.

Det kan dog være vanskeligt at finde frem til alle opslag, hvis ikke du kender til Facebooks mange muligheder for filtrering. I denne artikel får du en lang række gode råd, som du kan lade dig inspirere af, når du skal finde din kommende bil.

Søg på Facebook Marketplace

Hvis ikke du er bekendt med Facebook Marketplace, følger her en introduktion.

Facebook Marketplace er en platform, hvor du har mulighed for at sætte ting til salg. Det betyder, at du også har mulighed for at se andres opslag.

Når du søger på Facebook Marketplace, har du mulighed for at filtrere i din søgning, så du udelukkende søger på de parametre, der er relevante for netop dit opslag. Du kan samtidig søge efter en bestemt radius, så du kun får vist opslag fra bilsælgere, der befinder sig inden for et afgrænset område.

Opret et købsopslag

Hvis du ikke kan finde nogle opslag, der relaterer sig til den bil, du ønsker at købe, kan du i stedet lægge et opslag op om, at du søger en bestemt bil.

Det gør det muligt for dig at søge efter en specifik bil, så en potentiel sælger kontakter dig i stedet for at lægge et opslag op.

Det er en god mulighed, hvis der ikke er nogle opslag, der matcher dine ønsker. Det er dog ikke altid, du vil blive kontaktet af sælger, blot fordi du har lagt et opslag op. Hvis sælger skal kontakte dig, kræver det, at vedkommende rent faktisk ser dit opslag. Derfor er det fornuftigt at fortsætte din søgning, selvom du har lavet et købsopslag på Facebook. Foruden sociale medier, så kan der være god idé i at bruge tjenester som BilBasen, AutoUncle og BilHandel, der gør det nemt og sikkert at købe og sælge biler. Du kan formentlig finde op til flere interessante biler via disse tjenester. Det er i hvert fald forsøget værd.

Joachim Skovgaard
Indehaver og stifter af Bilbloggen.dk. Startede med at skrive om biler tilbage i sommeren 2016, og studerer i dag på SDU i Kolding. Har siden november 2019 været ansat som studentermedhjælper i Nic. Christiansen Gruppens online-afdeling. En virksomhed, der importerer og sælger en række bilmærker. Indholdet på Bilbloggen.dk er dog uanfægtet af denne ansættelse, og er fortsat udelukkende et udtryk for mine egne holdninger.

Test: KIA e-Niro 2020

Previous article

Test: MINI Cooper SE 2020

Next article

Comments

Skriv en kommentar

Popular Posts

Login/Sign up
%d bloggers like this: